​تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک کوروش

تعمیرگاه تویوتا اف جی کروز | تعمیر گیربکس اف جی کروز

تویوتا اف جی کروزر یک شاسی بلند میان سایز با طراحی رترو (مدرن-کلاسیک) است که نخستین مرتبه طرح مفهومی و کانسپت آن در نمایشگاه بین المللی خودرو آمریکای شمالی به نمایش درآمد. این طرح پس از دریافت بازخوردهای مثبت از سوی مشتریان سرانجام در ژانویه سال 2005 میلادی طی مدت برگزاری نمایشگاه خودرو آمریکای شمالی به صورت رسمی رونمایی شد و تویوتا اف جی کروزر (xj10) پا به عرصه وجود نهاد.

طراح این خودرو نیز آقای جین ون کیم بود که طرح خود را در سال 2002 به شرکت تویوتا تحویل داد. تویوتا اف جی کروزر از قابلیت‌های آفرود بسیار مناسبی برخوردار بود و سعی داشت تا در رقابت با محصول پرطرفدار آمریکایی یعنی هامر چیزی کم نداشته باشد و ضمن ارائه قابلیت‌های متناسب جاده‌ ای و خارج جاده‌ ای، بتواند با قیمت کمتر مشتریان بیشتری را به سوی خود جلب کند.

تویوتا اف جی کروزر کما بیش از سال 2008 به بازار کشورمان راه یافت. اما شرکت ایرتویا به عنوان نماینده رسمی تویوتا در ایران، مدل‌های 2011 تا 2013 این خودرو که عمدتا از تیپ اکستریم بودند را به دست مشتریان خود رساند.

تویوتا اف جی کروزر از نظر ساختاری، شباهت‌ های بسیاری با تویوتا پرادو دارد. موتور به کار رفته در آن، 4.0 لیتر حجم و 6 سیلندر دارد و قادر است 260 اسب بخار قدرت و 387 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله گیربکس 5 سرعته اتوماتیک به به هر چهار چرخ (4WD) منتقل می‌شود. اف جی کروزر با وزن تقریبی 1900 کیلوگرم از شتاب و چابکی خوبی برخوردار است هرچند این مورد ربط چندانی به ماهیت آفرود آن ندارد.

 

مشخصات فنی تویوتا اف جی کروزر

نام خودروتویوتا FJ کروزر
کشور سازنده

ژاپن

سال (طراحی)2011
موتور6 سیلندر 24 سوپاپه
حجم موتور3956 سی سی
تنفس موتورتنفس طبیعی
انتقال نیرودو دیفرانسیل
حداکثر قدرت260 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور387 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه
جعبه دنده5 دنده اتوماتیک
شتاب ۰ تا ۱۰۰7.6 ثانیه
حداکثر سرعت177 کیلومتر در ساعت
وزن1850 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)4671 طول – 1905 عرض – 1830 ارتفاع
فاصله بین دو محور2690 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر13.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر11.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی– لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک72 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 4

 

طراحی ظاهری و بدنه تویوتا اف جی کروز

نمای بیرونی تویوتا و جلوه پنجره آن به خوبی می تواند یادآور خودروی لندکروز باشد درست است که این خودرو به علت می باشد اما با وجود تفاوت در سواری بسیار نرم این خودرو با توجه به runner طراحی بدنه و قطعات پلتفرم شبیه به تویوتا 4 سواری خشک تویوتا می توان آن‌ را مناسب در جاده های سنگلاخی و ناهموار دانست. این خودرو به علت طراحی فوق العاده و خاص و جذاب محسوب می شود نمای جلوی این خودرو مشابه با اف جی ۴٠ suv ارتفاع زیادی که از سطح زمین دارد یک است و سقف سفید رنگ و شیشه عقب چهارضلعی با دور لاستیکی دارد .وجود نورافکن های روی آینه های خودرو سه دسته برف پاک کن خط زه اطراف خودرو و لاستیک های بزرگ و یک لاستیک اضافه تعبیه شده و خوبی توانسته طراحی جذاب را برای نمای بیرونی این خودرو تداعی کند.

تعمیر گیربکس تویوتا اف جی کروز

  • تعمیر کامل گیربکس تویوتا اف جی کروز
  • سرویس ساعت گیربکس تویوتا اف جی کروز
  • تست کامل گیربکس با دستگاه های سیمولاتور یا شبیه ساز گیربکس اتومات
  • بررسی فشار های هیدرولیکی در قسمت های مختلف گیربکس تویوتا اف جی کروز
  • بررسی مشکل فرار روغن در گیربکس تویوتا اف جی کروز
  • تعمیر توربین گیربکس تویوتا اف جی کروز